Rekruttering, som støtter forretningens vækst

 

Mangler du tid og ressourcer til finde virksomhedens nye medarbejdere? Prøv en uformel, men professionel headhunter til din næste rekruttering – det koster kun medarbejderens månedsløn.

Hvorfor bruge penge på nye medarbejdere, spørger du måske? Fordi det betaler sig og er bæredygtigt og sjovere, når DU bruger tid på det, som DU er god til – så tager vi os af rekrutteringen og det med 6 måneders garanti. 

Vi rekrutterer med udgangspunkt i den chef, som kandidaten skal referere til. Vi har vores gang i virksomheden, mærker kollegerne og rekrutterer ift.  organisation, værdier, mål og vision. Sidst, men ikke mindst, er det vores erfaring, at det betaler sig at lytte til og forstå kandidatens ønsker og mål for arbejdslivet, og det gør vi ved at møde dem på egen banehalvdel og sammenholde/matche med det aktuelle job.

Rekruttering, Mie Liv Consult

Vi tror på at:

  • personkemi er altafgørende i enhver relation – også ifm. rekruttering
  • det betaler sig at være uformel professionel til interviews
  • det er dyrt at rekruttere den forkerte
  • penge sparet ved at ansætte den rigtige, er penge tjent
  • vi er bedre til at spørge ind til kandidatens drømmejob
  • god ledelse og virksomhedens værdier er mere værd for kandidaten end DKK 1.000 mere i lønpakke
  • et job er et slags ægteskab, hvor mål/ønsker på begge sider skal opfyldes
  • ledelsesstilen kommer oppefra, så den tager vi udgangspunkt lønpakken ikke kan stå alene
  • faglige færdigheder kan læres, modsat de sociale
  • at vi er det værd og giver 6 måneders garanti
  • TT38 talenttest er et godt værktøj til (selv)forståelse af finalekandidaterne
    · en investering i rekruttering er bæredygtigt for virksomheden

Sådan finder vi din nye medarbejder

  1. Briefing om stillingen/drøftelse af ønsket kandidatprofil
  2. Vi lærer jeres forretning bedre at kende
  3. Stillingsannonce & publicering på online medier
  4. Søgning efter relevante kandidater i markedet (netværk, LinkedIn mm.)
  5.  Screening interview (online) med udvalgte kandidater
  6. Vi går tættere på finanekandidaterne ved et personligt møde
  7. Virksomheden møder udvalgte kandidater på virksomhedens adresse
  8. Vi talenttester (TT38) finalisterne
  9. Vi indhenter referencer
  10.  Tilbagemelding/afslag

Cases

En 140 år gammel og ny-fusioneret virksomhed med 25 lokale forretninger samt en online forretning har forgæves forsøgt at rekruttere en Business Controller til en nyoprettet stilling direkte under CEO’en. Vi fandt den rette Wingman på under 1 måned, kandidaten var 60+ og medlem af det grå gulds klub.  

 

En 120 år gammel landsforening, som udbyder tilbud til mennesker med sociale og psykiske udfordringer, har opsagt deres økonomichef og ansætter en interim økonomichef. Interim manageren omorganiserer i regnskabsafdelingen og har derfor brug for en stærk lønmedarbejder, som har kendskab til Lessor, men som også har forståelse for det arbejdspres, som foreningens intuitioner og ledelse dagligt udsættes for. Det er ikke så let at finde lønfolk, men i løbet af et par måneder blev der skrevet ansættelseskontrakt. Der var 3 kandidater på omkring 60 år med i opløbet.

Et af Danmarks største køkkenkæder er i stor vækst i en lokal afdeling og søger en ny drømmefanger til teamet. Der blev i stillingsannoncen taget udgangspunkt i, at de personlige/sociale kompetencer og interesser er vigtigst, da salgsarbejdet kan læres af mere erfarne sælgere og deres eget Academy. 3 finalekandidater blev sendt videre efter kun 1 uge, og heraf blev de 2 tilbudt kontrakt – og det ud fra personlighed og potentiale. Kandidaterne havde ingen sælgererfaring fra branchen, og havde der været plads til en 3. ekstra sælger, var den sidste finalist også blevet ansat. De 2 heldige kandidater er i slutningen af 20’erne.